Staking....... - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Maroni, Frans Guiana van Liane Naber - WaarBenJij.nu Staking....... - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Maroni, Frans Guiana van Liane Naber - WaarBenJij.nu

Staking.......

Door: Liane

Blijf op de hoogte en volg Liane

03 December 2008 | Frans Guiana, Saint-Laurent-du-Maroni

Hallo Allemaal,

Op het moment verveel ik me.....Het is namelijk zo dat er sinds een week een enorme staking is, waardoor het hele land plat ligt.
De benzine kost hier 1,80 per liter. Dat is natuurlijk veel te duur. Daardoor zijn de mensen in opstand gekomen en dat houdt in dat ze alle doorgaande wegen hebben geblokkeerd. Alleen ziekenauto's, politie en brandweer mogen er langs. De eerste twee dagen van de blokkage waren ook alle winkels dicht. Dat was behoorlijk deprimerend. Maar nu zijn alle winkels 's ochtends open, dus dat is al een hele verbetering. Gelukkig hebben wij ook het geluk dat we altijd boodschappen kunnen doen in Suriname. Verder hebben de banken geen geld meer, en dat is ook niet heel handig. En doordat alle wegen zijn geblokkeerd zijn ook alle scholen dicht. Dus we hebben een soort van vakantie....Alleen weet je dus niet wanneer je weer aan het werk moet. Maar daar wil ik niet over klagen, omdat het natuurlijk nooit erg is om vrij te zijn.

Maar doordat je geen kant op kan, is het wel een beetje saai. Gister ben ik maar pepernoten gaan bakken, alleen had ik niet alle goede ingredienten dus was het niet helemaal zoals het hoort. Maar 's avonds hadden we een soort van feestje bij Virginie en Raimon en de fransen vonden het lekker.

Afgelopen weekend zijn we maar naar Paramaribo gegaan, dat was weer erg leuk, alleen hadden we dit keer kamers in een hotel. En dus airco. En wat heeft dat als gevolg, dat ik enorme last van mijn keel heb. Beetje jammer.

Ik laat het hierbij, ik heb natuurlijk niet zoveel te vertellen......hahaha... ik klaag niet hoor, het is natuurlijk altijd nog mooi weer.

Liefs Liane

• 03 December 2008 - 17:42

Roos:

Hallo!

Ik ben Roos en ik zag op je site dat je in Frans Guiana bent.
    Ik spaar ansichtkaartjes van landen en moet er nog maar een paar hebben om mijn verzameling compleet te maken.
    Frans Guiana is 1 van de landen die nog ontbreekt in mijn collectie. Zou jij mij willen helpen om mijn verzameling compleet te maken?

Natuurlijk betaal ik de kosten die gemaakt moeten worden.

Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes Roos
    Mijn e-mail is: roospostcards@hotmail.com

• 04 December 2008 - 18:00

Edwin:

Stuur haar gelijk een paar pepernoten mee, echte uit Frans Guyana!

• 14 December 2008 - 11:56

Martine:

Gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je een leuke dag hebt en dat het weer nog steeds heerlijk is.

Liefs Martine