Nieuws - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Maroni, Frans Guiana van Liane Naber - WaarBenJij.nu Nieuws - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Maroni, Frans Guiana van Liane Naber - WaarBenJij.nu

Nieuws

Door: Liane

Blijf op de hoogte en volg Liane

26 Januari 2009 | Frans Guiana, Saint-Laurent-du-Maroni

Hallo Allemaal,

Ik heb niet zoveel te vertellen, maar ik heb wel een nieuwtje. Een aantal van jullie weten het al...

Sinds ik hier ben heb ik geen zin meer om in Nederland te gaan werken. Allereerst is het leven hier stukken relaxter, is het altijd lekker warm, soms te warm, maar goed we klagen niet en het allerbelangrijkste is ik ben bijna nooit ziek. Aangezien ik in Nederland altijd ziek ben, is het voor mij dus een stuk aangenamer om hier te wonen.

In november ben ik ga nadenken over wat ik dan kan doen, omdat ik sowieso mijn studie wil en moet afmaken. Ik ben toen een beetje aan Surinamers gaan vragen of er Frans gegeven wordt in Suriname en het antwoord was nee. Een surinaamse vriendin hier had haar zus gebeld voor me en die kon mij vertellen dat er in Paramaribo een school is waar Frans gegeven wordt. Dat is de vrije school. Vervolgens ben ik school maar ga mailen en toen kreeg ik via via een email adres van een vrouw die stages regelt voor nederlandse studenten in Paramaribo. Een paar dagen nadat ik haar gemaild had kreeg ik antwoord dat ik dus mijn LIO kan gaan doen op de Hoge Doorn Ateneum. De enige vraag was wanneer ik kan komen. Dus ik ben erg blij!

Nu moet ik voor school een motivatie brief schrijven en geloof een een of andere cursus volgen, maar misschien kan ik daar wel vrijstelling voor krijgen, omdat ik nu hier ben.

Het volgende is dus het plan. Ik blijf hier denk ik tot juni. In mei wil ik graag naar Peru gaan en dan ga ik tegen juni weer naar Nederland. Dan ga ik heel hard werken. Om geld te besparen heb ik besloten om maar weer bij mij ouders te gaan wonen in het altijd bruisende Emmen.......Ik hoef waarschijnlijk maar 1 of 2 dagen per week naar school dus dan reis ik wel op en neer. Het gaat me gewoon enorm veel geld besparen als ik niet in Amsterdam ga wonen. Vervolgens wil ik dan in semester 2 dat is januari/februari 2010 naar Paramaribo gaan. Het enige puntje aan dit alles is dat mijn schattige broertje gaat trouwen in Maart 2010 dus dan moet ik even terug naar Nederland. Maar dat doe ik graag. Hij trouwt tenslotte maar een keer.

Dus dat....verder niet zoveel nieuws aan de horizon. Op school gaat alles prima. Afgelopen weekend naar Cayenne geweest en gezellig met de andere assistenten het weekend gevierd. En vooral plannen gemaakt voor de aankomende vakanties. Martine komt over 2 weken, jeeh!!! en dan willen we naar Brazilie. In de vakantie van April heb ik het maffe idee om naar Argentinie te gaan en iedereen is enthousiast dus als we goedkope tickets kunnen vinden dan gaan we. En dan wil ik in mei als ik klaar ben met werken naar Peru. Met de boot over de amazone! Dat lijkt me echt geweldig. Misschien ga ik wel alleen, misschien gaan er andere assistenten mee. We zien wel.

Dit was het voor nu, ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie in het koude Nederland.......

Liefs uit St Laurent

O foto's van mijn vakantie staan op mijn hyves

  • 27 Januari 2009 - 08:45

    Ed:

    Leuke plannen zeg. Dapper van je dat je daar langere tijd wil blijven wonen. Ik hoop dat je alles tegenkomt wat je nodig hebt, maar daar twijfel ik eigenlijk niet zo aan bij jou.
    Ik volg je :-)

  • 02 Februari 2009 - 12:46

    Jeanet Winkel.:

    Hoi Liane,

    Ik heb je hier ook nog even opgezocht. Wat een plannen, geweldig hoor! Veel succes en plezier toegewenst.

    groetjes van Jeanet

  • 05 April 2009 - 10:01

    Denise:

    Waar blijven die berichten? :P. Wanneer is de planning om weer naar NL te komen?

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frans Guiana, Saint-Laurent-du-Maroni

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2009

Nieuws

14 Januari 2009

Happy newyear

15 December 2008

Verjaardag in de tropen

03 December 2008

Staking.......

18 November 2008

Weer twee weken voorbij
Liane

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1859
Totaal aantal bezoekers 18556

Voorgaande reizen:

20 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: