Verjaardag in de tropen - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Maroni, Frans Guiana van Liane Naber - WaarBenJij.nu Verjaardag in de tropen - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Maroni, Frans Guiana van Liane Naber - WaarBenJij.nu

Verjaardag in de tropen

Door: Liane

Blijf op de hoogte en volg Liane

15 December 2008 | Frans Guiana, Saint-Laurent-du-Maroni

Hello,

Allereerst bedankt voor de berichtjes, krabbels, kaartjes en telefoontjes voor mijn verjaardag!

Ik begin even bij het begin, de staking is weer voorbij! Vrijdag 5 december was alles weer open en de scholen zijn die maandag erop weer begonnen. Dus nu is alles weer normaal!
De afgelopen tijd heb ik vooral veel feestjes, haha...Dat is natuurlijk niet erg! Alleen was het weekend van 6 december wel vrij heftig waardoor ik de hele week nog moe was.
De werkweek was leuk, afgelopen week en vandaag ook nog zijn er conseil de classe = rapportvergaderingen. Ik was vorige week met Mirjam meegegaan naar een en vanavond heb ik eentje voor mijn eigen klas. Ik ben benieuwd. Mijn klas is goed en werken goed dus zoveel heb ik niet te vertellen. De jongen die niet kan lezen, werkt zelfs goed sinds kort. Maar ben vooral benieuwd wat de andere docenten van hem gaan zeggen.

Dan mijn verjaardag, vrijdagavond had ik een feestje van iemand die weg gaat. Dat was een erg leuk feestje... Ik lag om vier uur in mijn bed en toen belde Hugette mij om acht uur dat ze om negen uur bij me zou zijn om boodschappen te gaan doen. Ik had mijn feestje zaterdagavond namelijk bij Hugette, omdat ik niet zoveel plek heb ik huis en vooral geen stoelen heb.
Dus de hele ochtend met Hugette op pad geweest en toen dacht ik nou dan ga ik 's middags slapen, maar toen werd ik dus steeds gebeld, geeft niet hoor. Vervolgens kwam Virginie langs want die moest 's nachts werken dus die kon niet komen en daarna hield Hugette mij op. Haar nieuwe huisgenoot had een cocktail gemaakt en dat was echte de beste ooit! We hadden heel veel eten gekocht dus iedereen kon lekker eten en het was erg gezellig. Ik heb een kookboek, een boek met verhalen en tradities over Guyane, een hele mooie bos bloemen, flessen champagne, een toucan van hout en een stuk guyanaise zeep. Erg leuk! Hugette had een enorme lekker taart gemaakt en tijdens het boodschappen doen had ze allemaal dingen gekocht voor me, erg lief. Ik ga haar nog even een plant geven. Verder was het wel een beetje bizar dat het zo warm was. Maar het was een leuke verjaardag.

Inmiddels hangt de kerstversiering in de stad, ha dat is wel heel maf. Ook verkopen alle winkels nu kerstkado's en hoor je overal kerstmuziek. Er bestaat zelfs kerstreggea. Haha. Ik moet nog 4 dagen werken en dan vakantie. Ik ben nu een beetje onze reis aan het voorbereiden. Waarschijnlijk vertrekken we vrijdag en dan hopen we zaterdag in Georgetown in Guyana aan te komen dan blijven we daar een paar dagen en dan naar Venezuela, we weten alleen nog niet precies wat we gaan doen in Venezuela, want er is teveel te zien. Misschien gaan we niet via Brazilie, wat officieel wel moet, maar ik sprak laatst met een Braziliaan en die zei me dat er ook een boot is en dan stempel je je paspoort niet. De politie is corrupt dus als je aangehouden wordt geef je ze gewoon wat geld. Maar we zien wel wat we gaan doen.

Ik wens iedereen alvast een fijne kerst en een gelukkig en gezond 2009!

Liefs Liane

  • 15 December 2008 - 16:17

    Laurens:

    Ohw, ik voelde me zo schuldig, had je nummer niet ivb nieuwe telefoon en geen internet! sorry! Maar wat leuk bijna vakantie dus! heel veel plezier, hoop dat ik je voor die tijd nog even spreek!
    Kus Laurens

  • 10 Januari 2009 - 22:25

    Marieke:

    Waarschijnlijk ben je al weer terug van je vakantie. Ik hoop dat je het leuk hebt gehad. In ieder geval warm. Hier is het heel koud. We kunnen hier schaatsen (als je het kan natuurlijk). Liefs Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frans Guiana, Saint-Laurent-du-Maroni

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2009

Nieuws

14 Januari 2009

Happy newyear

15 December 2008

Verjaardag in de tropen

03 December 2008

Staking.......

18 November 2008

Weer twee weken voorbij
Liane

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 18551

Voorgaande reizen:

20 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: