Het is maandagavond 20h00 - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Maroni, Frans Guiana van Liane Naber - WaarBenJij.nu Het is maandagavond 20h00 - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Maroni, Frans Guiana van Liane Naber - WaarBenJij.nu

Het is maandagavond 20h00

Door: Liane

Blijf op de hoogte en volg Liane

29 September 2008 | Frans Guiana, Saint-Laurent-du-Maroni

Bonsoir!!

Het is dus maandagavond 20h00 en ik zit op het terras van Hugette (waar ik nu even bij woon) en het is zeker nog een graad of 27 met op me schoot mijn laptop en op tafel een borrel, wachtend op het eten. Wat rog is deze avond. Niet heel erg, toch? haha

De eerste week was rustig, ik had de eerste paar dagen een enorme jetlag en sliep ongeveer de hele dag. Maar was niet meer ziek, alleen moe. Maandag had ik een fiets gehaald bij Mirjam, dat is de andere docent Nederlands. En kon ik me dus een beetje verplaatsen, want alles ligt net te ver uitelkaar om te gaan lopen. Woensdag kwam Lies langs en zijn we de zoektocht naar een huis begonnen en dat begon nogal depressief, want naar iedereen waar ik naar toe belde was het huis/kamer al weg. Maar ik werd donderdagochtend wakker en toen keek ik op de lokale internet site en wat zag mijn oog een appartement met drie kamers voor 800 euro. Ik had meteen gebeld en ik kon diezelfde middag er naar toe. En het zag er erg mooi uit, heel nieuw en heel schoon. Maar de mensen die er nu woonden moesten nog overleggen met de eigenaar en die man die er nu woont zou me bellen. Vrijdag belde hij me maar hij zei me dat die eigenaar in Suriname was dus maandag zou hij me terug bellen. Woensdag was ik ook nog naar school geweest en heb ik kennis gemaakt met een aantal mensen. De school is mooi. Ik heb het zwembad hier ook al twee keer bezocht, en het water is niet heel verfrissend. Maar goed het is een zwembad en ik ben blij dat ik toch lekker kan zwemmen.

Het weekend was erg leuk. Zaterdag moesten er allerlei dingen in en om het huis gebeuren dus heb ik Hugette een beetje geholpen daarmee. Ik slaap inmiddels in een andere kamer, want er komen andere mensen hier wonen. Een tandarts, die net is aangekomen en een verpleegkundige die nog aan moet komen. Daarom moet ik ook weg, want er is dus geen plek meer. Die kamer waar ik nu slaap is veel groter, maar er zitten ook meer insecten want als ik me deur open doe ben je gelijk buiten. Zondag zijn we (Hugette, Grégory die woont ook hier en ik) naar het strand geweest. En daarna gingen we vissen, ik dacht: dus vissen. Jeeeh! De zee was erg fijn, hoewel het water net als het zwembad ook niet heel verfrissend was, en golven waren erg hoog,een enorme stroming je dreef zo een paar meter af! En hij is niet blauw maar bruin, maar toch erg fijn! We hadden onze hengels, wat eigenlijk gewoon stokken waren die we langs de weg hadden gekocht, op het strand klaar gemaakt en we gingen later opweg. Langs de weg in een smalle rivier gingen we vissen. Ik dacht nou hier zwemt geen vis in, maar nu komt het......ik heb dus een onwaarschijnlijk talent voor vissen! Raar maar waar. Ik had er namelijk vijf gevangen, hoewel ik nog nooit gevist had. En ook nog grote, zie foto. Dus Hugette was helemaal blij, zij ving uiteindlijk ook nog 1 en Grégory had niks gevangen dus die kreeg een beetje last van zijn testosteron, want ja als enige man niks vangen kan natuurlijk niet. Maar ik vond het eigenlijk wel leuk hoewel ik dacht dat vissen het meest saaie op de wereld was. 'S avonds had Hugette ze lekker bereid en hebben we dus lekker vis gegeten.

En vandaag werd ik gebeld over het huis, de eigenaar wilde me zien om half zeven 's avonds. Ik had Hugette gevraagd of ze meeging, want ik mag van haar niet fietsen in het donker. Dus wij er naar toe, en het was eigenlijk gelijk al goed. Het is echt een super appartement en ik ben blij dat we het hebben. Ik heb mezelf maar als hoofdhuurder gedoopt, want Joe, assistent engels is nog niet in St. Laurent hij is wel in Cayenne (de hoofdstad hier) en een derde huurder moeten we nog zoeken. Maar die vinden we denk ik wel snel want er zijn veel assistenten die nog aankomen.

Morgen ga ik beginnen met een beetje werken, twee uurtjes maar. Er is namelijk een project over Europa en Lies heeft mijn hulp nodig. Nou helemaal goed want anders slaap ik toch de hele dag, haha. Ik heb het dus prima naar mijn zin. De mensen zijn erg aardig. Waar ik me wel over verbaast heb is dat er heel veel fransen uit europe zijn om hier te werken. Op de scholen zijn bijna alleen maar Franse docenten. Dus naast de amro indien (= indianen), de bosnegers en de chinezen heb je dus ook heel veel fransen uit de metropole, zoals ze zichzelf noemen. Ik woon nu dus bij Hugette in Paddok, dat is de Indianen buurt en ik vind die mensen zo grappig. Ze hebben allemaal een enorm lang boven lichaam en hele korte benen. Heel grappig, maar iedereen is echt heel aardig.

Goed dit was het dan voor nu denk ik, lang genoeg dacht ik zo....Bedankt voor al jullie reacties, mailtjes ect. Doet me goed!!! Tot snel

Dikke Kus Liane

  • 30 September 2008 - 06:18

    Ingrid:

    Leuk om iets van je belevenissen te lezen!!
    Gr Ingrid Keurs

  • 30 September 2008 - 11:52

    Esther:

    Super van je huis Liaan! Heb je toch maar even geregeld ;) Leuk ook die foto met je vis :P hihi.
    I "love" blogs!!!
    yeeeeeeeeeeeeh ;)

  • 30 September 2008 - 14:43

    Martine:

    Mooi dat het daar zo goed gaat. Hier ook alles goed. Heb je ook een plekje voor mij daar? Zal wel goedkomen. Tot snel.

    Luefs

  • 01 Oktober 2008 - 07:12

    Jeanet Winkel:

    Hoi Liane,

    Leuk om je ervaringen te lezen! Heel veel succes en plezier toegewenst daar.
    groetjes vanuit een zeer regenachtig en grijs Emmen.

  • 02 Oktober 2008 - 09:49

    Edwin:

    Gaaf!

  • 02 Oktober 2008 - 16:12

    Ilona .V.:

    Hey Liane,

    leuk om je verhalen te lezen !! Stoer van je hoor ;-))
    Geniet ervan en veel plezier,

    groetjes Ilona.

  • 02 Oktober 2008 - 16:13

    Ilona .V.:

    Hey Liane,

    leuk om je verhalen te lezen !! Stoer van je hoor ;-))
    Geniet ervan en veel plezier,

    groetjes Ilona.

  • 05 Oktober 2008 - 14:11

    Cristalicious:

    hello, ben dis donc je savais pas ke tu etais une pecheuse, pas mal la prise!!felicitations

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frans Guiana, Saint-Laurent-du-Maroni

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2009

Nieuws

14 Januari 2009

Happy newyear

15 December 2008

Verjaardag in de tropen

03 December 2008

Staking.......

18 November 2008

Weer twee weken voorbij
Liane

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 18572

Voorgaande reizen:

20 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: