Ik ben er! - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Maroni, Frans Guiana van Liane Naber - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Maroni, Frans Guiana van Liane Naber - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Liane

Blijf op de hoogte en volg Liane

22 September 2008 | Frans Guiana, Saint-Laurent-du-Maroni

Bonjour,


Ik ben er! Na een vlucht van ongeveer 8 uur kwam ik dan aan. De vlucht viel wel mee, lekker filmpjes gekeken en gelukkig was het niet zo koud in het vliegtuig. Ik had niet echt geslapen, alleen een paar korte powernaps.

Toen ik aan kwam voelde ik gelijk al de warmte, het is een soort van warme deken waar je in stapt. Het duurde lang bij de paspoortcontrole en op de bagage moest ik ook lang wachten, maar dat geeft niet. Hier gaat alles tenslotte toch iets langzamer.

Ik werd opgehaald door Fabian, een gym docent die die dag in Cayenne was geweest. Ik zag hem eerst niet, want Lies had gezegd dat hij een bordje had, maar hij zag mij gelijk.
Toen nog drie uur in de auto. Waarbij ik alvast wat dingen kon zien en het ziet er mooi uit.
Ik werd afgezet bij de vrouw waar ik slaap tot 1 oktober. IK heb een schattig kamertje en aan alle kanten waar ik kijk zie ik palmbomen :-)
Nadat ik wat spulletjes uitgepakt had en gedoucht wat er fijn was, met die warmte. Gingen we eten en kwam Lies ook met haar man en kind. Dat was gelijk al erg gezellig en nadat we gegeten hadden gingen we nog even ergens wat drinken. Vervolgens ben ik gaan slapen. Om vier uur was ik klaar wakker, dat klopt ook wel want in NL is het dan negen uur. Maar na een uurtje viel ik weer in slaap.

Zondag kwam Lies ons halen, maar uiteindelijk ging ik alleen mee. Haar man en een vriend gingen een eend slachten en die zouden we dan gaan eten. Lies woont midden in de jungle in een huis zonder muren, en sinds kort heeft ze electriciteit. Echt super leuk om te zien. Maar Liane kreeg na een paar uurtjes een beetje last van der maag, en na een kwartier ofzo moest ik overgeven. Vervolgens maar naar huis gegaan en lekker in me bedje gaan liggen. Was iets te enthousiast denk ik, maar ik was niet moe. Denk dat het vooral met de klimaatverandering te maken heeft en dat mijn lichaam daar aan moet wennen. Het is echt warm namelijk. Vandaag staat er niet zo veel op het programma, eerst maar even beetje bijkomen...

Nou dat was het voor nu, het ziet er allemaal super uit en iedereen is erg aardig. Dus het komt helemaal goed!

Groetjes Liane

  • 22 September 2008 - 12:19

    Esther :

    Leuk :D
    gaat helemaal goed komen daar! Doe rustig aan meis.
    x
    Es

  • 22 September 2008 - 12:21

    Martine:

    SSuper dat de reis is meegevallen. Hopen dat je nu redelijk snel kan wennen en niet echt ziek gaat worden. Palmbomen klinkt erg goed. Tzt vast wel een keer foto's. Veel plezier vanuit een bewolkt nederland.
    Liefs Martine

  • 22 September 2008 - 13:10

    Carla:

    mooi dat de reis goed is verlopen doe het eerst maar eventjes rustig aan even wennen aan de warmte groetjes Carla

  • 22 September 2008 - 16:42

    Miran:

    hey meis,

    je lichaam moet gewoon even aclimatiseren, gaat helemaal goed komen!!

    Geniet ervan!

  • 22 September 2008 - 18:33

    Edwin:

    Gaaf!!
    Dat hoor je vaker dat mensen ook moeten wennen aan het nieuwe voedsel. Er kruipen gewoon net wat andere bacteriën rond enzo waar je ingewanden zich op moeten aanpassen... komt goed!!
    Leuk om zo van je te lezen!

  • 22 September 2008 - 19:17

    Laurens:

    wat goed allemaal! have fun! :)
    Kus

  • 22 September 2008 - 19:28

    Denise:

    Nou gelukkig is alles tot nu toe goed gegaan. Ga jij lekker onder je klamboe rusten zou ik zeggen ;).
    Kus

  • 23 September 2008 - 12:47

    Liesbeth:

    Hey Liaan,

    Mooi dat de reis goed verlopen is. Nu nog even wennen aan het klimaat daar (wat altijd beter is dan hier) en dan ga je zeker een supertijd tegemoet. Hou ons op de hoogte!

    Kus Liesbeth

  • 24 September 2008 - 16:54

    Francisca:

    Hoi hoi..

    Dus goed en wel aangekomen.. Mooi man.
    Heerlijk die warmte, hier wordt het steeds minder. Maar uh nu niet ziek gaan worden he..
    Tis gewoon even wennen.
    Geniet ervan en succes met alles.
    Ben nu al benieuwd naar je vervolg verhaal.

    Dikke kus Francis

  • 28 September 2008 - 16:14

    Jeanet,Ronald En Bas:

    Wat een uitzicht als je wakker wordt! Blij dat het allemaal goed lijkt daaro. Doe maar rustig aan zodat je aan de warmte kan wennen. Hier alles goed.

    Dikke kus van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frans Guiana, Saint-Laurent-du-Maroni

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2009

Nieuws

14 Januari 2009

Happy newyear

15 December 2008

Verjaardag in de tropen

03 December 2008

Staking.......

18 November 2008

Weer twee weken voorbij
Liane

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 18575

Voorgaande reizen:

20 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: